Fra: Soren Johannessen [mailto:soren.johannes...@gmail.com]
Sendt: 25. februar 2013 12:39
Til: OpenStreetMap Denmark
Emne: Re: [Talk-dk] FOT data i OSM ?

Hej Thomas

> Inden jeg går i gang med ovenstående ville jeg dog lige vende med jer,
> om I planlægger at lægge FOT ind, og hvis ikke om det ville være ok
> for mig at biddrage med dette?

Hej Thomas

Af planer er i første omgang at få bygninger ind af FOT data - Vedr.
veje og stier disse vil ikke blive importeret direkte, da der kan være stor
forskel i hvordan OSM og FOT tolker hvordan man tagger "Cykelstier" - det
vil give for mange problemmer med masseimport.

Men der er planer om at lave et landsdækkende lag via Rasher værktøj - hvor
man kan se hvad FOT har og hvad OSM af veje/stier og så de områder hvor der
mangler noget vil frivillige kunne lægge dette ind.

Nogle få kommuners FOT lag af veje og stier kan  allerede ses her
http://osm.rasher.dk/?zoom=11&lat=55.74316&lon=12.3747&layers=B00000FFFFFFFF
FFFFFTFFFFFFFFFFFFFF

Så det bedste bidrag for Gentofte kommune kunne være at du lavede et
vektorlag ovenpå og så hvor der så manglede noget i Gentofte. Dernæst får du
lagt/indtegnet disse ind manuelt i OpenStreetMap - Det lyder som hårdt
arbejde, men det går altså hurtigt - Du kan evt også kigge på  Cycle Map for
Gentofte

http://www.openstreetmap.org/?lat=55.7525&lon=12.5458&zoom=13&layers=C

Du kan også prøve at kontakte Emil Tin fra Københavns Kommune (han læser
denne her mailing liste) vedr. alt med få tagget cykelruter etc i
OpenStreetMap.

At få alt vedr. cykelstier og noget med cykelruter ind er en kompleks affære
se evt.
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Bicycle

vh
Søren