Hej, jeg har tidligere begået mig herinde på vegne af Cyklistforbundets VoresKort-projekt. Nu arbejder jeg istedet for cykelrådgivningsfirmaet Copenhagen Lanes.

Her har jeg lavet en mindre analyse af nord-østsjællands cykelinfrastruktur i OSM. Anledningen er at CykelSuperStier er igang med deres egen cykelruteplanlægger: http://cykelsuperstier.dk/

Konklusionen er at området generelt er samvittighedsfuldt indtegnet, men at det i visse områder halter med tagging af eksempelvis cycleway=track og cycleway=lane.

Jeg har derfor foreslået CykelSuperStier at forsøge at skabe opmærksomhed om emnet her på talk-dk. Mit forslag har været at samle op hvor jeg slap hos Vores Kort og lave personlige mapper-kopper til de 5-10 mappere der fikser flest cykeltags i det udvalgte område indenfor en given periode. Ligesom den kop jeg i sin tid lavede til Krægpøth er tanken at det skal være unika-kopper med navn og kortudsnit af mapperens fokusområde: http://voreskort.cyklist.net/2011/10/14/vores-kop/

Er det noget der er interesse for?

Vh
Andreas Hammershøj