Uffe Kousgaard skrev:
> Her er f.eks. Sct Nicolaj Gade:
> http://www.openstreetmap.org/#map=17/56.45251/9.41410
> Staves både Sct og Sanct i området.

Den er et eksempel på, at nogen har rettet det tilbage. Du kan selv
checke på følgende måde:

I JOSM:
* Markér vejen og tryk Ctrl+H

På www.openstreetmap.org:
* Til højre på siden klikker du på ikonet "Lag"
* Sæt hak i feltet "Kortdata"
* Klik på vejen
* Scroll ned i bunden af feltet til venstre og klik "Se historik"

Du burde nu ende på siden http://www.openstreetmap.org/way/93973172/history

Her kan du se, at vejen i version #3 hed Sanct Nikolaj Gade, men er
blevet ændret i version #4 af brugeren "KortMap".

Samme bruger har på tilsvarende vis været i gang med "Sct. Mogensgade"
(https://www.openstreetmap.org/way/65553629/history), "St. Sct. Hans
Gade" (https://www.openstreetmap.org/way/39243464/history) og flere
andre i området.

Det korrekte ville være at rette henvendelse til den pågældende bruger
og bede ham om at rette tilbage, gerne med henvisning til de relevante
wiki-sider.

Hvis han ikke reagerer, kan man rulle de pågældende ændringssæt tilbage.

> At der kan være tvivl i enkelte situationer såsom Dr, skal forhåbentlig
> ikke være en undskyldning for ikke generelt at rette igennem i alle de
> tilfælde, hvor der ikke er nogen tvivl.

Nej, det er klart. Jeg mente bare, at man ikke kan gære det automatisk,
men må vurdere i hvert enkelt tilfælde.

Det er forholdsvis få vejnavne, hvor man ikke kan gætte.

Men i dette tilfælde er der åbenbart tale om en bruger som (antageligvis
i uvidenhed) omgør det ret store arbejde, der blev gjort tidligere for
at rette op på forkortelserne.

Det er lidt irriterende, men det er meget nemmere at få rullet hans
ændringer tilbage end at skulle gennemgå alle vejene selv.

- Jørgen