Halløjsa.

On 2017-12-12 21:43, Finn Hansen wrote:
> Ved brugen af Potlacth 2, er jeg kommet lidt i tvivl om den editor nu
> også er helt korrekt med hensyn til de tags vi bruger i OSM.

Potlatch2 har vel også haft sin storhedstid, tænker ikke der er mange
brugere tilbage og mit indtryk er at der ikke sker meget udvikling længere.
Flash-teknologien den er lavet i har fået nakkeskuddet af Adobe[1] (EOL
i 2020), browser-udvidelsen er udfaset i nyere Firefox og er kun på
allernådigst lånt tid i andre browsere[2], så forvent ikke den længste
levetid.

Richard (udvikler på Potlatch2) er dog stadig aktiv, og arbejder efter
eget udsagn[3] på det han kalder en "desktop-udgave".

[leisure vs. landuse key med recreation_ground]
> Derfor vil det være på sin plads om hvilket tag der i fremtiden skal
> bruges

Tagging i OSM er jo dynamisk og levende pr. design[4], men tænker selv
at leisure er beregnet til mere strukturerede faciliteter end der
normalt er på recreation ground, og er derfor meget enig med wiki og
taginfo (områder: 56k mod 28k) i at landuse er den mest korrekte key at
bruge.

> og om udvikleren af værktøjet, måske skal få rettet nogle af de tags
> til, så det passer med Wiki'en.

Ifølge koden i git[5] og egne forsøg ser det rigtig nok ud til at
leisure bruges i feature-skabelonen "Recreation ground" (tilgængelig i
"Sport and Leisure"), det er i hvert fald en uoverensstemmelse med
konsensus på wiki.

Du kan bede om at få skabelonen ændret i OSM's Trac[6] issue-tracker på
komponenten "potlatch2". Der er allerede en 6 år gammel ticket[7] der
omhandler forskel i visning af de to, men dengang var taggene åbenbart
lige udbredte eller i hvert fald regnet for ligeværdige, for det blev
hverken kommenteret i ticket eller ændret i skabelonen.

Men prøv måske også lige iD[8] (den er faktisk blevet meget god) eller
JOSM[9] ;).

Hilsner,
--
Mikkel