Det sidste punkt kan OSM på ingen måde leve op til. Det er ikke realistisk
overhovedet at hindre nogen af vores bidragsydere i at redigere i noget som
helst i vores database og især ikke hvis ændringerne er relevante og
brugbare.Jeg helt enig i at en import kunne være nyttig., men med den slags
begrænsninger ser jeg ingen anden udvej end at vi laver vores helt egen
indsamling af data ;-)
-------- Oprindelig besked --------Fra: Jakob Toftkær <ja...@toftkaer.dk> Dato:
27/06/2019  12.18  (GMT+01:00) Til: talk-dk@openstreetmap.org Emne: [Talk-dk]
Data fra udinaturen.dk
    Er der nogen der har undersøgt om data fra udinaturen.dk kan
    benyttes i OSM?

    http://udinaturen.dk/#{%22x%22:671157,%22y%22:6240022,%22zoom%22:2}

    Jeg tænker specifikt på at at det kunne være nyttigt at importere
    teltpladser, shelters, parkeringspladser osv.

    Info på denne side lægger op til at data frit kan benyttes:

    https://naturstyrelsen.dk/udinaturen/om-udinaturen/

    men et par punkter under "Regler for brug af Ud i Naturen" data er
    vel ikke helt kompatible med OSM licensen

      Det skal fremgå, at data er stillet til rådighed af
        Naturstyrelsen. Desuden skal navn og link til
        bidragyderorganisation fremgå - den person eller organisation,
        der er afsender af data (se disse i højre side af
        beskrivelserne).
      Det er kun tilladt at ændre eller tilføje i de modtagne data
        efter aftale med Naturstyrelsen.

    /Jakob