Aadresspunktid on jah katastri keskpunktides järgi, seega on eelisseisus
kuurid hoovi peal. Kui 5 või nii aasta pärast on igast majast üks OSM
täiendaja, siis tõstavad nad aadresspunkti õigesse kohta.

Tegelikult on see defineerimise küsimus: kui ma ei eksi Eesti ruumiandmete
seadus defineeribki aadressi kui kinnistu atribuudi. See on samas pisut
keerukam: kui on suur kinnistu eri aadressidega majadega (nt Tallinna
Tehnopol tuleb pähe), siis on ikka igal hoonel oma aadress.

Ja muide postiindeks pole seal aadressandmete osa, vaid on mingi Eesti Posti
eraasi.

> Üks küsimus on veel -- kahe aadressiga majad.
>
> Ja võib olla ka variant, et üks maja on nii suur, et selle eri osadel on
eri aadressid.

Tartus tuli sellist asja ette imporditud andmetes ja suuresti on see senini
parandamata. Seal on mingid nõmedad tagid küljes (stiilis "Rüütli
4/Gildi2"). Mõned majad parandasime ära, ja seda tegime nii et võtsimegi
ehitiselt aadressi ära ja lisasime eri sissepääsude juurde (nii silma järgi
umbkaudu) eraldi kaks aadresspunkti. Kui aadressandmed punktidena lisame,
siis tuleb tegelikult sama süsteem, lihtsalt.

Näiteks menda majaga on selline nõme olukord: kinnistu on Kastani 14/16.
Regio on lisanud kaks aadresspunkti Kastani 14 ja Kastani 16. Siit maja nr
14 on vähemalt 10 aastat tagasi ära lammutatud, samas Regio näitab oma
kaardil aadresspunktina seda vist tänini. ADS-is on aadressiks vist Kastani
14/16, ja kui keegi 14 järgi midagi otsima reaalselt hakkab, siis ta seda ei
leia (seal on täna parkla) ja võib sattuda segadusse. Korrektne lahendus
oleks vist kinnisturaamatus (ja ADSis) nimetada kinnistu umber, aga seda ei
viitsi keegi muidugi teha. OSM-I paneksin ma 16 majale vastavad tagid külge
(ja nii seal need ka on).

Topeltpunkte ei tohiks vist tekitada: kui on juba kusagil hooned tagitud,
siis seal ADS-I punkte me ei lisa; ehk reaalselt tähendab see Tartu linna
väljalõikamist? See jälle välistab täiesti (raskendab) hilisema ADS-iga
sünkimise võimaluse. Mis on väga tõenäoliselt võimatu niikuinii; reeglina on
OSM-i importimine on algbaasi "fork" ja selle hoolitsemine jääb juba puhtalt
meie õlule; kui just algbaasi omanik pole piisavalt aktiivselt valmis
hakkama kahes kahte erinevasse baasi muudatusi viima. Ainus selline näide
mida tean on Kanada geobase. Maksimum mida saame teha on lugeda ADS
muudatusi aeg-ajalt (selleks on XTEE API neil) ja neid siis pool-käsitsi
sisse viia. Lisandused peaks saama peaaegu automaatselt (aga vaja
kontrollida kas keegi pole juba lisanud), muudatusi/kustutusi üldiselt
mitte.