Kuupäeval 21. detsember 2011 10:27 kirjutas Jaak Laineste <jaak.laine...@gmail.com>:
Ps. ma olen natuke Frederiku usku läinud, et haldamata andmed on kasutud andmed
ja kui keegi oma sisuga ei tegele siis olekski õigem see maha võtta ja teistel
ymber kaardistada.

Andmed, mida on hiljem teised kasutajad muutnud, ei ole haldamata. Kogu kogukondliku andmekogumise uba on see, et kõik saavad täiendada kõigi andmeid, ja seetõttu ei ole kohane ära visata andmeid, mille koosseisus on punkte, mille on kaardistanud keegi, kellel nüüd on ükskõik. Nendel, kes neid andmeid muutnud ja täiendanud on, ei ole ükskõik, sest nad on nende andmete täpsustamiseks ja täiendamiseks teinud tööd. Pealegi ei ole selline lähenemine puhtfüsioloogiliselt mõistlik - inimene on ometigi surelik, tema kogutud andmed aga peaksid edasi elama, vähemasti järgmiste kaardistajate töö aluspõhjana. Kui Frederikul on plaan igavesti elada, siis jõudu selleks talle, aga see lähenemine lõhnab enesejumalustamise järele.

- M -