http://geoportaal.maaamet.ee/est/Andmed-ja-kaardid/Topograafilised-andmed/Korgusandmed-p114.html
 võib lugeda:

" Lehtede koguarv on hetkel 50040 (Eesti maismaa territooriumiga kattuvaid
lehti on 45500) ning punktide arv ulatub üle 21 miljardi."

"Tuhande punkti tasu määr on 0,06 €."

"Näiteks B3 tüübiga litsentsilepingu korral on ühe miljoni kõrguspunkti
kasutusõiguse tasu üheks aastaks 9.60 €"

21 miljardit punkti hinnaga 0,06 EUR on 60.000 EUR, ma ei hakanud uurima mis on
B3 litsentsileping, sest sellega oleks aastatasu 201.600 EUR nende 21 miljardi
punkti kohta. Või arvutasin ma midagi valesti - miljonid ja miljardid on siin
kerged eksitusse viima. Aga tundub et hinnakirjas peaksid olema tuhande asemel
kirjas miljardid, et see omaks sisulist rakendust.

Maa-amet ütles 2000 aastal emailiga : "Arusaadavalt on meie huvi
esimesena pakkuda avalikkusele nimetatud valmiskujul
tooteid-andmestikke ja seda kindlasti mõistlikel tingimustel."
/--/
"Igasugune erandite tegemine kehtiva levituskorra väliselt ei ole olnud
ega saa olema meie praktika. Seega, kui andmete levitust reguleerivad
õigusaktid, siis nende tingimuste alusel tuleb levitada ja taotlusi
rahuldada."

EU INSPIRE direktiiv ja Eesti avaliku teabe seadus nõuab üheselt ruumiandmete
kättesaadavaks tegemist, kui see pole just piiratud mingil muul põhjusel
(privaatsuse kaitse nt). Mis privaatsuse kaitset on kõrgusinfol, ma ette ei
kujuta. Ruumiandmete seadus igatahes kehtestab hinnakirja, millest maaamet
lähtub, põhjendades seda "väljastamise kulude katteks". Kas suurusjärk 60 - 200
TUHAT eurot on mõistlik tingimus, ja kuidagi proportsioonis väljastamise
kuludega, pole ma kindel. Nii viisakalt väljendudes. Ühe suusaraja kannatab
muidugi osta, aga vaatasin just, näiteks Avatud Maakaardi Selts arvelduskonto
jäägist jäävad mõned sajad tuhanded eurod puudu, et Eesti tasemel tegutseda.

Jaak