Hoi,

Mõistagi on eraldi oma MTÜl nii emotsionaalseid kui praktilisi eeliseid, nt
oleme maksusoodustusnimekirja saanud, kuhu ei saa niisama lihtsalt, ja uuel
MTÜl läheb selleks mitu aastat ootamist ja põhjendamist. Wikimedia sai sinna
alles kohtuotsusega, meie selle abil teisel katsel. Mu point on eelkõige
selles, et mu enda ajaresurss ei luba sellega tegeleda, ja kui on huvilisi, kes
“keegi võiks teha” tasemelt edasi tõstab käe, ja ütleb “jah, mina teen ja võtan
korraldamise ja vastutuse enda peale”, siis annaks heameelega teatepulga üle.

Praktikas tähendab see formaalse miinimumina (1) korra aastas aastakoosoleku
korraldamist, (2) liikmemaksu kogumist ja (3)  raamatupidamise korraldamist
(domeeni pidamise kulu arved, iga-aastane äriregistri aruanne). Miinimumina
pole jällegi asja iseenesest pidada, siis juba peaks edasi ka sisulisi tegevusi
korraldama. Näiteks on võimalik KÜSK-ist ja mujalt raha küsida projektide
tegemiseks, ja sellega või isegi isegi ilma selleta:
korraldada OSM kokkusaamisi (tunamullune SOTM Baltics oli superedukas ju)
võistlusi,
koolitusi, loenguid
hackfest-e/sprinte
luua tehnilisi teenuseid, arendada edasi maakaardi-serverit,
täiendada wiki ja eestikeelsete juhendite sisu,
tõlkida id/JOSM, nominatim jt vahendeid
teha leping OSMF-iga ametlikuks local chapteriks vormistamiseks
jne jne.

Ma ise taandan eelkõige korraldamise/vastutamise rollist, osalejana (nt
koolituse / loengu lugemine, üritusel osaleja, tehnilise konsultandiga) oleksin
võimaluse korral ikka käsi. Tehniliselt saaksime üsna samu tegevusi teha teise
MTÜ sisese osakonnana, neilt saaksime korraldusteenust (loodetavasti) oma
mõnedest vabadustest loobumise hinnaga.

Jaak