Maaamet ütleb, et õiguslik alus on kirjas
https://geoportaal.maaamet.ee/est/Andmed-ja-kaardid/Haldus-ja-asustusjaotus/Digitaalsete-halduspiiride-tekkelugu-p69.html

<https://geoportaal.maaamet.ee/est/Andmed-ja-kaardid/Haldus-ja-asustusjaotus/Digitaalsete-halduspiiride-tekkelugu-p69.html>
 : “Omavalitsuste piirid seisuga 01.01.1994 on topograafilistele kaartidele M 1
: 50 000 ( 42-o) kantud RE “Eesti Maauuringud” poolt, mis on aluseks ka
digitaalsetele halduspiiridele.” . Seal on juures ka näidis ametlikust pildist,
kuhu on punase pliiatsiga tõmmatud mingid triibud, mis siis hiljem ära digiti.

Piire, eriti merel tehaksegi niimoodi, vt nt
https://en.wikipedia.org/wiki/Nine-Dash_Line
<https://en.wikipedia.org/wiki/Nine-Dash_Line>. Ses mõttes igati kõva alus :)

Jaak