2009/11/13 Matija Nalis <mnalis-openstreetmapl...@voyager.hr>:

> [...]
> koljena (ne znam vjerojatno niti jedan drugi GIS WEB editor da budemo
> precizniji :). Medjutim, uzmi u obzir da su web editori (barem oni koje sam
> ja sreo) dosta losiji od onih nativnih. Od onih ocitih problema (well, moras
> biti ONLINE da bi editirao), onih nuznih u sadasnjoj tehnologiji (stvar se
> vrti REMOTE, dakle da bi radio nesto sa lokalnim podacima moras ih poslati
> tamo, sto mozda ne zelis ili ti je samo gnjavaza i sporost), pa do onih s
> kojima se ljudi pomire (it's *sluggish* u usporedbi sa lokalnim programima).

Web baziranih editora razvijenih u flash tehnologiji nesto ima ali su
jako losi. Opcenito editiranje geometrije preko web-a do sada nije
dobro rijeseno. Vidio sam par pametnijih editora napravljenih na
openlayers frameworku koji isto tako mogucnostima nisu ni blizu
polatch-u. Sam ESRI je tek prije dvije godine sa ArcGIS Server 9.2
razvio tehnologiju (tj. ADF framework) koji omogucava razvoj web
aplikacija preko kojih se moze editirati (btw to je bilo
neupotrebljivo jer je bilo sporo i zderao je 4 jezgre.. no neke stvari
su popravili) Web editiranje ima svojih mana (moras biti online) i
prednosti (mozes editirati sa bilo kojeg racunala, i omogucava
kolaborativno uredjivanje podataka).

Zapravo i standard koji omogucava editiranje (WFS-T) je do nedavno
imao jednu jedinu implementaciju u slobodnom sw-u (Geoserver) dok su
proizvodjaci vlasnickog software-a pokusavali stvar rijesiti "na svoj
nacin" i uporno odbijali implementaciju WFS-T standarda. ArcGIS Server
je u istoj verzijiu kojoj je objavio ADF implementirao WFS-T ali koji
radi samo sa WGS84 i mora ga se tjerati da radi reprojekciju i
preracunava koordinate u drugi koordinatni sustav/projekciju.

> Uz to, trenutni Potlatch ima (dosta?) manje featurea od JOSMa.

Naravno, isto kao sto ni bilo koji pokusaj da se napravi web
aplikacija za uredjivanje slika nikad nece biti ni blizu mogucnostima
GIMP-a (ili Photoshop-a), kao ni GoogleDocs office-u.

> Ovi specificni flash-bazirani GIS editori (kojih jos ima osim Potlatcha?)
> imaju *meni* jos jednu manu. Naime, mahom ne rade uopce. To zna biti dosta
> veliki problem ponekad :-)
>
> Potlatch mi je radio jednom davno sa swfdecom, no prestao je pred dosta
> mjeseci. Nije radio niti sa gnashom zadnji put kada sam probao pred koji
> mjesec.

Nisam probao sa Gnash-om ali meni sa Adobe-ovim flash plugin-om na
Debian-u i Ubuntu-u radi kako treba cak i vise od toga.. ne zakuca mi
proc na 100% sto mi uredno radi i malo veca reklamica.

> [...]
>
> Nekad to ljudi niti ne mogu (nepodrzane arhitekture), a nekad niti ne zele:
> (koja je poanta ulaganja hrpe truda da bi koristio otvoreni i slobodni OS,
> ako ces onda na njemu vrtiti closed-source zatvorene vlasnicke aplikacije
> kao sto je to Adobe Flash? Mogao si onda puno jednostavnije vrtiti sve
> zatvoreno od pocetka, bar bi bar imao manje problema jer si "mainstream")
>
> P.S. ako nekom Potlatch radi na Debian GNU/Linuxu Lenny (ili sl.) sa nekom
> otvorenom reimplementacijom (vjerojatno reverseengineeranom) flasha, neka
> javi sto i kako trosi; ima zainteresiranih ne samo u hr...

Evo budem probao... kupujem novi laptop pa necu (odmah) instalirati Adobe :).