Hoj,

pa ja sam isto u početku highway tag smatrao fizičkim, sada sam pak
mišljenja da je to politički tag...
vidi http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:highway#International_equivalence
, u večini (razvijenih) zemalja je to politički tag. Ja sam županijsku
makadam označio sa sutface tagom, negdje sam čitao da surface, lanes,
width i tracktype govore o fizičkim karakteristikama koje ruteri moraju
koristiti. Nekako se za rutere ne bojim, jer netko tko piše routing
software će znati sva ta pravila, ali običnog čovjeka koji gleda kartu
to definitivno zbunjuje, njega ne zanima kategorija već kvaliteta ceste.
Možda bi trebao postojati politički i fizički mapnik renderer. No tu
postoji i problem što razne države imaju različite kategorije cesta, pa
su pustili ovaj kaos da se svi prilagode na motorway, primary,
secondary, ... kako znaju i umiju... Problem je što highway tag može
biti track, services, footway i razno drugo što definitvno vuče na
fizičke karakteristike.

No gledam ovako, slažem se da neka županijska (pa i lokalna) je bolja od
neke državne, ali ne na bliskom području. Takve nelogične razlike se
pojavljuju ako čovjek uspoređuje npr. Zagreb i npr Liku. Ako čovjek
gleda neku regiju odluka po kategoriji ceste je u večini slučajeva ispravna.

Što se pak moje skripte koja provjerava ceste tiče, možemo se mi
dogovoriti da dopuštamo highway=track u županijskim ili lokalnim
relacijama, ako večina to smatra ispravnim pristupom. Na taj način će
relacija određivati kategoriju, a highway gubi 100% političku funkciju i
postaje i tag koji fizički opisuje.

Tihomir