2013 m. spalis 10 d. 19:58, Frank "Frankas" Wurft rašė:
> 2. Ar imanoma is ArcGIS / Vilniaus plano perkelti duomenius i QGIS
> ir po to i OSM perkelti?

  ArcGIS įtariu naudos shape formatą. Jį gali atverti ir QGIS.

  QGIS teoriškai gali duomenis įrašyti tiesiai į OSM, bet to daryti
PRIMYGTINAI NEPATARIU. Kodėl? Todėl kad OSM duomenys yra viename
sluoksnyje, tai reiškia, kad turi būti duomenų integralumas. T.y.
„numetus“ dviračių trasų duomenis „ant viršaus“ esamų duomenų, bus
sukurta labai daug integralumo klaidų.

  Todėl matau du variantus:

  1. Pagal turimus dviračių trasų duomenis papildyti OSM duombazę
nupaišant trūkstamus vektorius (jei tikrai trūksta), arba pakeičiant
esamų vektorių metainformaciją (žymas). Pavyzdžiui jei turime dviračių
juostą, einančią keliu, tai naujo vektoriaus piešti nereikia, reikia
esamam pridėti atitinkamas cycleway:left|right|both žymas (pavyzdys -
Olimpiečių gatvė). Didesnio masto trasas/maršrutus žymėti ryšiais
(angl. relation).

  2. Kuriant dviračių žemėlapį OSM panaudoti kaip foną, o tada
spausdinamame žemėlapyje „ant viršaus“ pridėti iš Vilniaus
Savivaldybės gautus dviračių trasų šeipus (galbūt kaip nors
paspalvinus ar pan.). Šitas variantas daug lankstesnis/greitesnis
galutinio spausdinamo žemėlapio atžvilgiu, bet duomenys nepatenka į
OSM.

> 4. Tai kita savaite susauksiu norincius pataisyti dviraciu duomenius OSMe :)
> Vilniuje

  Tam reikia:
  1. išsiaiškinti, kokius geoobjektus ir jų savybes norime suvesti į OSM.
  2. Išsiaiškinti, kokie jau yra OSM dviračių „dalykų“ žymėjimo standartai.
  3. Padaryti norimų suvesti geoobjektų savybių ir OSM žymėjimo
standarto „mappinimą“.

  Tokiu būdu bus gauta instrukcija, pagal kurią bus galima vesti duomenis į OSM.
  (jau buvo keletas bandymų suvesti dviračių duomenis be tokio
standarto ir tai baigėsi bardaku: neteisingais žymėjimais, „vienoj
vietoj taip, kitoj- kitaip“, krūva maršrutizavimo, topologijos klaidų
ir pan.)

  Žodžiu puiku, kad naujas dviračių žemėlapis kuriamas OSM pagrindu.
Aš pasiruošęs kiek reikia padėti šiam puikiam projektui.

P.S. Geras žemėlapio kūrimo variantas su Maperitive, bet jei ką: QGIS
irgi turi galimybę kurti spausdinamus žemėlapius. Paėmus OSM duomenis
kaip shape failus galima nurodyti begalę savybių, kaip juos reikia
rodyti/spausdinti. Taipogi galima patogiai pridėti sutartinius
ženklus, tinklelius, mastelius, etiketes ir t.t. ir pan. (žr. QGIS
funkcionalumą „Map Composer“). Sheipai yra čia:
http://z.samogitian.com/shape/ Savaitgalį baigsiu ir publikuosiu
blog.openmap.lt įrašą apie tai, kaip shape'us įsikelti į QGIS. Kitą
savaitgalį - kaip QGIS'e paruošti žemėlapį spausdinimui (įrašai
bendri, bet principas tinka ir dviračių žemėlapiui).

--
Tomas