Lambertus schreef:
> Dag Milo,
>
> Eerst iets offtopics: Het valt me op dat je vaak een nieuwe discussie
> begint middenin een bestaande discussie door middel van een reply, dat
> is niet echt overzichtelijk voor de overige lezers. Aub, als je een
> nieuw onderwerp wilt starten graag gewoon een nieuw bericht naar
> talk-nl@openstreetmap.org sturen (dus niet als reply ergens op).
> Alvast bedankt.
Ok, begrepen. Ik dacht dat de list keek naar het onderwerp en daarop
berichten aan een thread koppelt, maar zoals ik het nu begrijp gebruikt
hij een interne bericht ID. Zal niet meer gebeuren!

> Ontopic nu: Een vloot huurauto's, maar ook transportfirma's en koeries
> zijn goede bronnen van track data. Het is alleen vrij lastig om de
> tracks los te peuteren over het algemeen (is mij nog niet gelukt
> vanwege 'bedrijfsgeheimen' enzo iig).
Mij lukt het wel. En in dit geval met duidelijke schriftelijke afspraak
dat de data enkel zal worden overgetekend en zonder datum/tijd/voertuig
informatie wordt aangeboden.

> Er zijn meerdere freeware navigatie applicaties zoals GpsDrive,
> RoadMap en RoadNav. Deze applicaties draaien onder Linux en/of Windows
> op een willekeurige PDA en hebben in meer of mindere mate
> ondersteuning voor OSM data. Voor de Nokia N770 en N800 is er ook een
> navigatie applicatie. Check ook deze link eens:
> http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Neat_Stuff
Ik heb het bekeken. GPSDrive ziet er leuk uit maar mist de "turn-left at
bakerstreet" informatie. RoadNav is zeker het bekijken waard, nu alleen
nog een embedded device zien te vinden waar dit op kan draaien. Ik zoek
een niet al te diefstal gevoelige tomtom go achtige box.