Lambertus schreef:
> Heeft iemand misschien een overzicht waarop de gemeente grenzen
> duidelijk op aangegeven zijn (met duidelijke herkenningspunten)?

Gemeentegrenzen in ESRI-shapefile formaat zijn te downloaden bij het
CBS:
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dossiers/nederland-regionaal/publicaties/geografische-data/archief/2007/2006-wijk-en-buurtkaart.htm
Helaas zonder herkenningspunten, maar met wijk- en buurtgrenzen.

Dezelfde indeling wordt ook gebruikt voor de publicatie Gemeente op Maat
(http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dossiers/nederland-regionaal/publicaties/gemeente-op-maat/gemeente-op-maat/2005/alfabet/a/default.htm),
als je een papieren versie van de kaart wilt.

Ik ben van plan binnenkort kaarten te gaan maken van gemeenten op basis
van deze gemeentekaart en OSM.

Overigens is het niet verboden buiten je eigen gemeente te mappen ;-)

groeten,
Eugene