Eugene van der Pijll wrote:

> Gemeentegrenzen in ESRI-shapefile formaat zijn te downloaden bij het
> CBS:
> http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dossiers/nederland-regionaal/publicaties/geografische-data/archief/2007/2006-wijk-en-buurtkaart.htm
> Helaas zonder herkenningspunten, maar met wijk- en buurtgrenzen.
Jammer dat deze data door copyright geneuzel onbruikbaar is voor OSM.

> Dezelfde indeling wordt ook gebruikt voor de publicatie Gemeente op Maat
> (http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dossiers/nederland-regionaal/publicaties/gemeente-op-maat/gemeente-op-maat/2005/alfabet/a/default.htm),
> als je een papieren versie van de kaart wilt.
>
> Ik ben van plan binnenkort kaarten te gaan maken van gemeenten op basis
> van deze gemeentekaart en OSM.
Krijgt OSM hiervoor ook een vergoeding van de betreffende gemeentes? Het
serverpark kan wel een goede donatie gebruiken....

> Overigens is het niet verboden buiten je eigen gemeente te mappen ;-)
Haha, nee dat weet ik en zoals ik ook al zei: 'ik fiets maar wat' en dat
is zeker niet alleen binnen de gemeente grenzen: Behalve Noord Holland,
Zeeland en Limburg heb ik in alle provicies al tracked en gemapped.
Trouwens, afgelopen maandag de elfstedentocht gefietst (ook getracked
natuurlijk!).