On 6/1/07, Stefan de Konink <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
> Maar dit is nu direct het punt. Als je kunt forceren met bijvoorbeeld
> een creative commons licentie dat naamsvermelding moet blijven bestaan
> bij distributie dan is het veel makkelijker om informatie te combineren.

Dat is zo. De CC-BY-SA licencie geeft van aan dat je de bron moet
vermelden. Dat is het probleem niet. Ze willen veel meer. Ze willen
dat elke keer dat het data gebruikt wordt om een kaart te maken, moet
hun naam daarop vermeld worden. En dat is te veel.

Stel dat iemand deze data in een TomTom wil zetten, dan moet hun naam
ergens op dat schermpje komen. Dat kan gewoon niet.

> Echter in een scenario waarin iedereen de informatie zou delen, hebben
> Connexxion en aanbieder B beiden minder kosten. Maar dat impliceert dat
> ze beiden wat inbrengen. Ik ben er dan ook nogsteeds een groot
> voorstander van dat alle data die ik bijvoorbeeld nu verzamel voor de
> PoI data, altijd met de sourcetag erbij in OSM blijft staan. Eventueel
> op de Nederlandse site een verwijzing naar de aanbieder komt te staan.

Als zij het ok vinden dat ze als source staan en een verwijzing vanaf
de wiki, dan is het goed. Het probleem is dat ze meer vragen, meer dan
wij kunnen geven.

Met vriendelijke groet,
--
Martijn van Oosterhout <[EMAIL PROTECTED]> http://svana.org/kleptog/