On 6/5/07, Stefan de Konink <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

Danny Maas schreef:
> Of de inspanning van het vrijgeven. Een bestand maken met coordinaten
> van iets heeft natuurlijk altijd handmatige arbeid nodig, en dat moet
> betaald worden.

Texaco gaat/heeft me een wegenkaart + adressen bestand
opsturen/opgestuurd. Dus het kan wel gewoon 'gratis' :)

Natuurlijk. Texaco heeft vast door dat deze info ook van elders kan komen,
en toch al vrij beschikbaar was.
Daarnaast hebben ze er zelf voordeel van om op de kaart te staan.

Maar dat gaat niet voor iedereen op.
"duur" willen we niet, maar "goedkoop", "bijne gratis" of "helemaal gratis"
willen we natuurlijk altijd.

Zodra de andere aangeschrevenen erachter komen dat dit altijd in hun eigen
voordeel werkt, en dat ze er ook zelf toezicht en invloed op hebben, gaat
het balletje vanzelf rollen. Men is uiteraard huiverig voor iets nieuws,
maar als het schaap eenmaal over de dam is (en op de voorpagina in de krant
staat waar alle andere schapen het ook kunnen zien)........

Groeten,

            Danny