On Fri, Jul 13, 2007 at 02:00:47AM +0200, Milo van der Linden wrote:
> [...]
> verknoest GDAL/OGR gebruiker en lid van de community) met OGR
> developers. In eerste instantie heeft niemand aangegeven interesse te
> hebben in OpenStreetMap conversie, we mogen deze uiteraard wel zelf
> schrijven en onderdeel maken van de OGR package. Even een stukje insight:
> - GDAL: warp/tiling/conversie naar raster (GIF/TIFF/MrSid/JPG etc.)
> - OGR: conversie tussen bijna alle gangbare GIS formaten
> - PROJ4: Bibliotheek die GDAL/OGR de mogelijkheid biedt om tussen
> projecties te switchen en te converteren
>
> Tools voor omzetten naar OSM zijn buiten de OSM-community niet te vinden.

Is er niet al iets te vinden op svn.openstreetmap.org waar misschien iets
mee te maken is?

op http://svn.openstreetmap.org/applications/utils/import/coast_import/
staat bv een perlscript waarmee shapefiles van http://www.nga.mil/ worden
omgezet naar kustlijnen in OSM.

verder heb ik geen verstand van shapefiles e.d., ik ben maar een
systeembeheerder :)

maar voor we het wiel opnieuw uitvinden, misschien eerst kijken op
snv.openstreetmap.org of niemand het niet al iets soortgelijks heeft
gemaakt.

Remco

> [...]
> starten op sourceforge of googlecode?

> --
>

> Milo van der Linden
> [EMAIL PROTECTED] <mailto:[EMAIL PROTECTED]>
> [EMAIL PROTECTED] <mailto:[EMAIL PROTECTED]>
> [EMAIL PROTECTED] <mailto:[EMAIL PROTECTED]>
> http://www.3dsite.nl
>

> De informatie in dit bericht reflecteerd mijn persoonlijke mening en
> niet die van een bedrijf of instantie. Aan de informatie kunnen geen
> rechten worden ontleend. Indien dit bericht onderdeel is van een forum,
> mailing-list of community dan gelden automatisch de bijbehorende

Remco van Zuijlen <[EMAIL PROTECTED]>

Hi! I'm a .signature virus! copy me into your .signature file to help me spread!