Er zit nog een ander aspect aan
het overnemen van "geverifieerde data"
dwz door onszelf gegenereerde gegevens, met
die van AND, waarvan de kwaliteit nog onbekend is.
Met name het optreden van de zogenaamde Easter eggs, straatnaam- en
spelfouten, al dan niet expres aangebracht,  en de correcte
implementatie van
eenrichtingsverkeer, drempels en  begin en einde van fietspaden en
verkeerpaaltjes.

Neem bijvoorbeelde de montevideostraat in rotterdam.
Iemand daar al eens overheen gereden en wat waren de conclusies ???

Ik ben van mening dat onze eigen data in principe de
voorkeur geniet, en dat we deze alleen mogen vervangen indien het
voordeel bewezen is.

Ik geef sterk de voorkeur aan het toevoegen van
vergeten data aan de onze, hoe berwerkelijk dat in
een aantal gevallen ook moge zijn.

We moeten onze energie dan ook steken in controlesoftware, en (visuale)
hulpmiddelen voor het mergen van de AND data met de onze.

De basis moet echter ONZE gecontroleerde en
geverifeerde data zijn, en de donatie van AND
is welkom, maar we mogen niet vergeten
dat de kracht van Openstreetmap is dat alle
data daadwerkelijk is gereden , en dat aan
de grondslag nimmer een commerciele basis heeft gelegen.

AND data:  Welkom maar eerst controleren !!!!:

Regards,

Ing. Gert Gremmen