On Tuesday 28 August 2007 21:10:57 Martijn van Oosterhout wrote:

> Ok, ik heb hem geupdate met de laatste versie uit SVN, dus iedereen
> kan kijken naar hun gebied. (Stel JOSM in op
> http://and.openstreetmap.nl/api).

Dank!

Wat mij opvalt:

In
http://www.openstreetmap.org/index.html?mlat=52.37315193434371&mlon=4.882281029897563&zoom=14
en ver daarbuiten is al het water verbonden, AND=10007637. Dat is dan zo. Maar
er lopen ook lijnen die er helemaal niet horen te lopen. (Zichtbaar bij
uitzoomen.) Willekeurige verbindingen tussen nodes. Met mappaint wordt het
een rare waterpartij

Vergelijkbaar
http://www.openstreetmap.org/index.html?mlat=52.51042582801174&mlon=4.930033229525526&zoom=15
Noordhollands kanaal, AND 10007935.

Dit is mogelijk verbonden met een probleem dat Martijn al zag, gaten in water:

> Die plas is niet een gesloten way

http://www.openstreetmap.org/index.html?mlat=50.99884822579567&mlon=5.768615577445432&zoom=14
Hier tekent mappaint wel water in bij het Julianakanaal (natural=water), maar
niet bij de Maas (waterway=river). Dat kan iets van mappaint zijn... Ook hier
weer verstorende lijnen.

Sraten lopen tot het volgende kruispunt, ze zijn heel kort (en vervolgen als
nieuwe way). Op zich niks mis mee, maar anders dan we het tot nog toe deden.
(Ik neem aan dat dit ook nodig is om AND data te bewaren.)

Wat betreft pedestrian die ook oneway is, in Rotterdam kwam de verklaring naar
voren dat het mogelijk eerder eenrichtingsverkeerwegen waren, pas later
alleen voor voetgangers. Niet alle pedestrians hebben het, dus dat kan.

vriendelijke groet,
cordialmente,

Ante