Joost Overes wrote:
>  >Ok, ik heb hem geupdate met de laatste versie uit SVN, dus iedereen
>  >kan kijken naar hun gebied. (Stel JOSM in op
>  >http://and.openstreetmap.nl/api). AUB niet grote gebied opvragen graag
>  >:/)

[knip]
> Na de echte conversie, aannemende dat die niet veel verschilt van de
> data hierboven, zal het verbeteren/aanpassen/fouten er uit halen van de
> map nog de nodige tijd in beslag gaan nemen.

Ik heb even naar mijn woonomgeving Helden gekeken, en het meeste ziet er
goed uit, er zijn wat kleine dingetjes. Zo is elk gehucht (dat alleen
maar in naam bestaat maar in het echt niet als zodanig te herkennen is)
aangegeven, inclusief town area, dat is wat overdreven. Ook is het
naburige dorp Panningen een beetje ruim bedeeld met een area, ten koste
van Helden (en dat kunnen we niet hebben natuurlijk!).

Wat me ook opvalt, en daar hebben we op de 3e mappingparty in Amsterdam
kort over gesproken, is hoe wegen elkaar kruisen.
Pak maar eens
http://www.openstreetmap.org/index.html?mlat=51.3865&mlon=6.0483&zoom=14
Daar zie je een B-weg (de secondary is al erg flatteus) die een
autosnelweg kruist. Op de kruispunten van de wegen staan nodes.
IMHO is dat volkomen fout, want je suggereert hier een fysieke
verbinding tussen de wegen. In de realiteit gaat de secundaire weg met
een brug over de autosnelweg.
Dat zijn wel dingen die er uit moeten.

Wat me ook opvalt (JOSM downloadt bij mij een vreemd groot gebied met
die URL) is dat de Maas een paar hele vreemde segmenten heeft. Segmenten
die van van Venlo tot Kessel reiken of van Roermond tot Maastricht en
dus ook totaal niets met de echte loop van de Maas te doen hebben. En
dat zal leuke effecten geven bij het renderen.

Allemaal die dingen zullen er uit gehaald moeten worden, maar al met al
is het veel completer dan wat er was, en die paar dingen vallen heus wel
op en zijn denk ik ook relatief snel gecorrigeerd.

Het zou leuk zijn als er een map gerenderd kan worden van de huidige
data, om zulke zaken op te lossen voordat het geheel als "officiele"
data in openstreetmap terecht komt, maar het ligt eraan hoe lang dat
duurt of dat echt nodig is.

Wat mij betreft: (rekening houdend met de exclusion zones) gaan met die
banaan!

Maarten