On 9/7/07, Renier Leenders <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
> Vanaf de fiets bekeken vind ik OSM nogal "car-centric" en dat is
> natuurlijk niet zo vreemd gezien de enorme populariteit van de auto als
> vervoermiddel. Met name vind ik dat de fietspaden magertjes worden
> weergegeven (een dun groen stippellijntje) in de "slippery map". Ik heb
> begrepen dat het mogelijk is om een anders soortige projectie te maken
> in [EMAIL PROTECTED]/osmarender waarbij door het aanpassen van de rules andere
> accenten kunnen worden gelegd.

Er was een project [EMAIL PROTECTED] met een aangepaste stylesheet voor
fietsers. Ik weet niet waar dat nu gebleven is.

http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Cycle_layer

> Echter de werkelijkheid is iets
> ingewikkelder. In Nederland worden vrijliggende fietspaden (track) in
> drie categorien onderverdeeld: verplicht fietspad, verplicht
> fiets/bromfietspad en onverplicht fietspad (zie hiervoor de
> verkeersborden 11, 12a en 13 in de volgende link:
> http://nl.wikipedia.org/wiki/Verkeersborden_-_Serie_G:_Verkeersregels).
> De vraag die volgens mij nu aan de orde komt is of wij bij het editen
> niet overeenkomstig deze onderverdeling dienen te differentieren.

Tja, je hebt highway=cycleway voor de meeste maar ik zou niet weten
hoe je het verschil zou moeten aangeven. Heb je een idee...

Met vriendelijke groet,
--
Martijn van Oosterhout <[EMAIL PROTECTED]> http://svana.org/kleptog/