Gert Gremmen wrote:
> Hoe gaan we nu verder ?
>
> Gewoon gaan josm-en  en de fouten eruit halen ? Of verwachten jullie
> nog relevante wijzigingen Voordat we gaan editen ? Het is wel
> ingewikkeld geworden met Al die niet-weg gerelateerde info zolas
> water En grenzen. Kunnen we die niet eenvoudig onzichtbaar maken /
>
> Ik heb mijn wijk nu behoorlijk goed doorgenomen, en de data van AND
> zit werkelijk vol fouten. Ik moet zeggen dat mijn wijk woonerf
> gestructureerd is  , en dus veel bruggetjes, autoblok en
> fiets/voetpaden heeft.

> [...]

Ik zie ook dergelijke fouten. En dorpsgrenzen die volkomen fout zijn,
place nodes die geografisch verkeerd staan, bijna alle wegen in de
bebouwde kom zijn "unclassified" en niet "residential" (note: in JOSM de
xml van mappaint aanpassen zodat je daar snel verschil in kunt zien) en
nog veel meer.

Men is gisteren al driftig bezig geweest met de kustlijn, dus dat moeten
we maar even laten. Er zijn ook tags verkeerd geplaatst (ik heb dat
opgemerkt bij de dorpsgrenzen), als je dat ziet kun je dat het beste
melden want zoiets is nog met een programmatje te corrigeren.
Wat misschien wel handig is is om hele lange ways op te splitsen. JOSM
heeft een probleem met lange ways en ik denk de renderer ook. Meer dan
1.000 nodes in een way? -> splitsen.

Maar kleine dingen in je plaats kun je gewoon gaan aanpassen.

Maarten