On Wednesday 17 October 2007, Just van den Broecke wrote:
> Mijn uiteindelijke doel is om daarop te laten zien:
> a) de kaart met skatable roads

Dat soort informatie past in principe wel in de OSM database. Je zult
misschien wel wat eigen tags moeten invoeren/voorstellen. Misschien kan je
ook eens kijken naar
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Proposed_features/surface_values .
Het taggen van bijvoorbeeld het soort weg-oppervlak heeft als voordeel dat het
wat minder subjectief is, maar iets zoals tracktype=grade...:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Proposed_features/grade1-5
werkt in de praktijk misschien toch wat prettiger (dan natuurlijk wel
toegespitst op skates: vanaf grade2 is het voor skates waarschijnlijk al niet
meer leuk).

> b) routes/rondes om te rijden c) tracks (traces) van rijders.

Die zou ik denk ik eerder in een overlay verwachten.

> Dit alles met geotagged media en POIs (wildroosters!).

highway=cattle_grid :-) Ik weet alleen niet of deze al gerenderd worden.

> Ik zou graag deze data aan OSM doneren maar begreep uit Henk Hoff's
> praatje gister op OSS in Geo-ICT (leukste presentatie van de dag!) dat
> de AND data alles al dekt.

Nou, er zijn nog genoeg fietspaden om toe te voegen, hoor :-)

> Ik zie wel mogelijkheden als "thematische
> overlay" vergelijkbaar met http://www.gravitystorm.co.uk/osm

Inderdaad

> Ik probeer nu uit te vinden hoe ik het beste kan aansluiten bij OSM qua
> integratie/tooling (bijv. mapnik) evt data ter beschikking stellen. Ik
> denk in de eerste plaats aan de skate-map.

Daarvoor zul je denk ik inderdaad het beste resultaat hebben als je zelf de
mapnik of osmarender styles aanpast zodat ze een skate-map voor je genereren,
maar misschien krijg je sneller resultaat als je met een overlay begint.

--
Freek