On Mon, November 5, 2007 3:29 pm, Martijn wrote:
> Goede opzet!
> Maar voor de kamer denk ik dat het meer over data in het algemeen moet
> gaan.
> De geodata is dan een goede case, maar natuurlijk maar een van de
> voorbeelden.

Zeker. Nog een paar voorbeelden en we hebben een rapport.

> Ik vind zelf dat data bij de overheid, die door de burgers betaald is, ook
> door voor die burgers beschikbaar zou moeten zijn, maar misschien is dat
> al
> een te politiek statement.

Ik ben het niet met je oneens hoor, maar politieke argumenten kunnen
altijd omgedraaid worden. Ze kunnen zeggen, door de data te verkopen
houden we de belasting laag. Het is hun vak, argumenten omdraaien.

> Ik vind het dan ook meer een soort 'recht' dan
> een vriendelijkheid, zoals het nu een beetje lijkt.

Het ging me niet om vriendelijkheid of recht - leidt ook tot eindeloze
discussies... Ik probeer aan te tonen dat het nieuwe bedrijvigheid
oplevert. En als je dan de eerste bent heb je een kans je voorsprong vast
te houden.

De staatssecretaris heeft een rapport besteld, is een keurig product
geworden, maar het is maar de helft van het verhaal. Laten we de andere
helft vertellen.

vriendelijke groet,
cordialmente,

Ante