Ik voorzie dat geonames en OSM ooit bij elkaar gaan komen....De doelen liggen zo dicht bij elkaar!
 (er zullen toch al wel contacten bestaan...?)

Tot die tijd moeten we 'behelpen' met geonames voor een snelle hack. Openstreetmap heeft geen API voor zoeken in de data. Ik denk dat de database daarop ook niet is geoptimaliseerd. Je kunt natuurlijk zelf wel een mirror aanleggen en die optimaliseren voor zoekacties op straat/plaats-combinatie, oid.

Martijn

Op 3 jan 2008, om 22:02 heeft Rob het volgende geschreven:

ah handig

nu nog zoeken in onze eigen osm data ipv geonames ;)

Op 03-01-08 heeft Martijn van Exel <[EMAIL PROTECTED] > het volgende geschreven:
Ha,

Ik heb vandaag een webpagina gemaakt waarmee je in OpenStreetMap kunt
zoeken op plaatsnaam. Voor het geocoderen gebruik ik de GeoNames
webservices API. Voor de rest is het allemaal simpele HTML en
Javascript.

Het is erg beta, alleen getest met Firefox 2, maar toch; probeer het
eens uit op

http://www.mvexel.dds.nl/schaaltreinen/osm.html

Take care,
Martijn