Milo van der Linden schreef:
> Ik overweeg ook te komen (Mechelen is 89km van mij) maar heb in principe geen
> gps, mijn oude getrouwe blue is waarschijnlijk tijdens het uitstappen uit de
> auto gevallen....
>
> Zijn er op die datum ook GPS-en beschikbaar?

Je bent alleszins welkom! Ook zonder GPS. Ik heb een datalogger die 'k
kan uitlenen. Heel precies en heel goed voor in een stad. Misschien heb
'k tegen dan nog een nieuwe datalogger/GPS-muis, met EGNOS en op
zonne-energie. Ik wacht tot ze op voorraad zijn bij gpsshop.be. Dan
verkoop 'k die Adapt AD-850 misschien... Alleszins beter dan die
geblutste voor op de motor...waarvan sprake in een ander thread :-)
http://www.billig-scooter.dk/galleri/1702.jpg
Maar ook zonder GPS is het mogelijk om een bijdrage te leveren. Ik heb
de meeste straten al ingetekend met behulp van de Yahoo! luchtfoto's.
Enkel de steegjes moeten nog. De straatnamen, zone30, scholen,
brievenbussen, telefooncellen, fietspaden, éénrichtingsverkeer,
winkelwandelstraten, woonerven, bushaltes en zo verder moeten ook nog
allemaal worden aangegeven.
Mensen met GPS kunnen best ook een contour van de pleinen maken. Dat is
niet zo eenvoudig om vanaf de luchtfoto's over te nemen als je de stad
niet echt kent. (En misschien nog minder als je ze maar een klein beetje
kent. Ik ben er nog maar een paar keer geweest (met Maanrock), maar toen
was 'k niet bepaald op de geografie aan het letten).

Er is dus geen groot aantal leenGPS'en ter beschikking. Wij Belgen
hebben nog nergens een schenking weten los te weken. Dus is er geen
budget voor de aankoop van leenGPS'en. En wie weet heeft er iemand wel
een idee waar wij terecht kunnen om ons te laten 'subsidiëren' :-)
Als jullie er natuurlijk uit Nederland kunnen meebrengen, dan kunnen we
die wel gebruiken, natuurlijk. Ik denk echter dat het niet nodig zal
zijn. Een grootschaliger mapping party waarbij we ook mensen proberen te
werven, zal voor wat later zijn. En dan kunnen we nog zien of we ze
nodig hebben. Nu is het eerder om elkaar wat te leren kennen en te
bespreken hoe we het een en ander gaan aanpakken hier in België.

Geef je aan op
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/WikiProject_Belgium/Activities#Mapping_party_Mechelen

of je komt? Misschien kunnen jij en Maarten Deen samen rijden? Ik heb er
geen idee van, hoever jullie van elkaar wonen.

Polyglot