On Mon, 11 Feb 2008 17:15:30 +0100
Rob <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> ben nu op de 917MB grote osm file aan het knauwen maar dat schiet
> niet echt op
> vooral ook omdat m'n intern geheugen maar 1gig is.  Ben nu kijken of
> ik de file doomidden knip, of dat ik het via sax ga parsen..

Doormidden knippen kan denk ik een stukje intelligenter.

http://www.xs4all.nl/~tibors/Temp/dutch-roads.osm.gz

Dit zijn alle highways in Nederland (en stukjes Duitsland en België)
die gisteren in de database zaten van het type:
* primary
* secondary
* tertiary
* unclassified
* unsurfaced
* track
* residential
* living_street
* service
* cycleway
* pedestrian

Volgens mij zijn dat alle type wegen waar je met een normale fiets of
mountainbike wil komen. Pedestrian zit alleen maar in de lijst omdat
AND tracks zo heeft getagged en die nog niet allemaal gecorrigeerd zijn.

Ik denk dat je wil dat alle fietsknooppunten onderdeel van één van
deze wegen worden en niet vastzitten aan bijvoorbeeld een landuse
polygoon of de gemeentegrens. Als de bestandsgrootte (nu 552MB)
verhouding namelijk representatief is voor de hoeveelheid nodes zou
namelijk 40% van de knooppunten alsnog moeten worden verplaatst als je
ze vast maakt aan een willekeurige node.

Groetjes,
Cartinus

P.S. Niet meteen downloaden, de computer belooft over een minuut of 5
klaar te zijn met uploaden.