On Fri, Jul 18, 2008 at 11:00:31AM +0200, Milo van der Linden wrote:

> De nieuwe kaart werft op dit moment veldwerkers. M.a.w. ze kunnen de
> snelheid waarmee nieuwbouw en projecten ontstaan niet bijbenen.
>
> Wat we wel zouden kunnen doen aangezien de nieuwe kaart een mooi open
> initiatief is van het Nirov is onszelf inzetten om onjuistheden te
> melden zodat de nieuwe kaart zichzelf ook snel kan aanpassen aan de
> werkelijkheid.
>
> Laten we deze mooie bron van open informatie steunen door bij hen aan te
> dragen wat er beter kan.
>
> Het is dus een win-win:

Wat nog veel mooier was geweest is als die nieuwe data als overlay
in OSM gezet werd. Met een tag eraan zodat het niet op de normale
kaart gerenderd wordt maar alleen op een bepaalde overlay.

Dan had je iets veel beters en nuttigers gehad en had je OSM
heel erg veel exposure kunnen geven.

Zijn die mensen niet over te halen om hier over te gaan denken?
Mappingtools zijn aanwezig, bestaande data is aanwezig, als zij
luchtfoto's hebben kunnen die in JOSM geoverlayed worden tijdens
het mappen (en dat kan ook prive als zij alleen rechten op die
foto's hebben) en voor de techniek staan er hier altijd mensen
klaar om dat op te lossen.

IMHO zal dat voor de mensen van nieuwekaart.nl ook een grote
stap voorwaarts zijn.

Maarten

> - - OSM-ers kunnen kijken waar nieuwe wijken / terreinen gepland staan en
> met de GPS op zak kijken wat al kan worden getekend
> - - OSM-ers kunnen de nieuwe kaart helpen door correcties aan te dragen op
> plannen die "niet zijn/niet komen" of wijziging in de vorm/contour van
> terreinen.
>
> Leuk traject, maar eigenlijk zou je deze layer alleen willen kunnen zien
> als je "(veld)technisch" bezig gaat, ze mag uiteraard niet de gewone
> kaart vervuilen.

"Only wimps use tape backup: _real_ men just upload their important stuff
 on ftp, and let the rest of the world mirror it ;)"  - Linus Torvalds