Heren en Dames,

Het is mijn overtuiging dat de tijd is aangebroken om een duidelijke
standaard voor OSM tags in Nederland op te stellen. Aan de hand van deze
gids moet een ieder aan de hand van sluitende definities kunnen vaststellen
welke tags een willekeurige weg of pad moet krijgen.

Deze standaard is mijns inziens noodzakelijk om in een later stadium
effectief navigatie software en consistente grafische weergaves te maken van
de OSM data. Op internationaal niveau zijn er al een aantal afspraken (zoals
de Map_Features pagina) en hier zullen we zo veel mogelijk bij aansluiten.
Deze internationale afspraken zijn echter verre van sluitend, en niet
voldoende geschikt om beginners het land in te sturen.

Ik zal voorlopig het voorzitterschap op me nemen. Klinkt zwaarder dan het
is, maar iemand moet even de eerste stappen zetten. Dit brengt me tot de
volgende voorlopige deelnemerslijst:

- Geert Schuring (Voorzitter)
- Freek van Wal

Laten we Doodle gebruiken om de datum te bepalen van de eerste meeting.
Wanneer je je aanmeld voor de werkgroep, geef dan via Doodle ook meteen aan
wanneer je kunt: www.doodle.ch/ywnei2dg7g5c73v9

Ik wacht met spanning af!

Groeten,
Geert Schuring.