Lennard wrote:

> Middelburg (38000) en Goes (36000) gaan voor mij ook al richting stad,
> zeker in een dunbevolkte provincie als Zeeland. Ik denk ook niet dat je
> er een keihard inwonersaantal aan kan plakken.

Zou ik ook stad noemen ja. Overigens zat ik bij Venray wel fout te kijken, dat
is bijna 40.000 inwoners in de gemeente. Venray zelf heeft er 25.000. Dat maakt
wel verschil.

Overigens heeft Friesland 11 steden, wat daar ook helemaal niks met
inwoneraantallen te maken heeft.

Is er uit enige gemeentelijke basisdata makkelijk (en bruikbaar voor ons) niet
een extract te maken?

Maarten