Geert Schuring schreef:
> Ik krijg access denied wanneer ik foto's probeer te uploaden.

Dat ligt vast aan je client :P In m'n access logs krijgt iedereen een OK
LOGIN :) Je kunt er alleen een PUT naar toe sturen :) de rest staat uit.
Dus je kunt er niet met Firefox heen browsen en hopen dat je een lijstje
met foto's krijgt ;)

> Verder is wat je nu voorstelt niet wat ik bedoelde met
> OpenStreetPhotos.org. De bedoeling is dat we foto's kunnen uploaden die
> locatie informatie bevatten, dat we thumbnails van de foto's kunnen
> opvragen met een bounding box als parameter, en dat we foto's in
> volledige resolutie kunnen opvragen.

Het staat je vrij om iedere geogetagde foto te uploaden :) Ik ben zelf
meer geinteresseerd in de verwerking van geogetagde foto's.

> Verder lijkt het me een goed idee
> om user account te maken, zodat we wat user statistics kunnen laten
> zien. Het werkt voor mij altijd wel motiverend als ik kan zien hoeveel
> foto's ik ten opzichte van anderen heb ge-upload, en 'hoeveelste' ik
> sta.

Na het weekend ben je de eerste ;) Dan zal ik ook wel een HTTP upload
hebben en virtuele gebruiker ondersteuning op de FTP.

> Vervolgens kunnen we JOSM aanpassen zodat deze plaatjes in de
> OpenStreetPhoto.org database laat zien in je werkgebied, precies zoals
> de AgPiFoj plugin van JOSM doet. Ook het programma GeoTag wil ik laten
> aanpassen zodat ik foto's vandaaruit meteen kan uploaden.

Ik zou zeggen, als jij het Java gedeelte van JOSM doet dit weekend doe
ik het gedeelte op de webserver. Gebruik deze request maar:

http://api.openstreetphoto.org/api/0.5/photo?bbox=4.385,52.079,4.39,52.08

Dan krijg je van mij iets in de vorm terug van:

<osp>
   <photo lon=".." lat=".." username=".." href="..">
     <tag k=".." v=".." username="(user|robot)" />
   </photo>
</osp>

Kun je mee vooruit volgens mij :)

Stefan