Freek schreef:

> Hmm, ik had het liever fout gehad... Jammer dat dit ook niet goed gaat, als
> mens zou ik toch wel 4 keypoints herkennen:
> http://sift.openstreetphoto.org/matches/000_C2.png-freek_0013.jpg

Kom op :D SIFT is niet het enige algoritme wat we kunnen gebruiken voor
herkenning! Ik denk dat we gewoon een aantal classifiers naast elkaar
moeten draaien, bijvoorbeeld eentje die goed is in vlakken vinden. Daar
valt ook nog wel een hoop mee te doen.

Ik heb de meeste borden net met een scriptje van wikipedia afgetrokken
na het processen van de batch zitten er bij een aantal foto's wel heel
wat gelijkenissen in... maar bij andere dingen *totaal* niet.

Ik denk dat een kleuren histogram (lokaal) nog wel wat zou kunnen
toevoegen, maar dat zal alleen de resultaten wat robuster maken.

Verdorrie, ik heb eindelijk het gevoel dat m'n opleiding leuk is :D

Stefan