Freek wrote:

> Misschien verschilt dat ook per gebied, op Ekkersrijt lijken de nummers
> daadwerkelijk als huisnummers gebruikt te worden.

Op Ekkersrijt zijn het inderdaad ook huisnummers. Ikea zit bv. op
Ekkersrijt 4089. Ekkersrijt is dan ook gelijk de straatnaam.

In Rotterdam/Antwerpen (en vast ook andere havengebieden) strekt de
havennummering zich over een gigantisch gebied uit, en daarbinnen zitten
ook gewoon straten met eigen straatnamen en nummers.

> Voor grote bedrijven zou ik dan geen interpolatie gebruiken (in ieder geval
> bij handmatig invoer), maar één node of area per bedrijf. Verder is een range
> voor het hele terrein misschien wel zo makkelijk met invoeren.

Interpolatie is niet handig, want vaak zit er minder regelmaat in en
springt het onregelmatig. Zoals: "we richten een industriegebied in en
we nummeren alles met tientallen, en als er later nog wat tussen wordt
gebouwd, hebben we tenminste ook nog tussenruimte in de nummering".

--
Lennard