On Monday 01 September 2008, Martijn van Exel wrote:

> Nou ja, Stefan maakt het punt dat ik ook al met de getalletjes wilde
> maken. Het is natuurlijk bespottelijk weinig, een community van 50.000
> mensen waarvan niet eens 1 promille geeft om de verkiezing van het
> bestuur van de overkoepelende stichting.

Ok, dat is misschien waar. Ik zou eens kijken hoe dat bij de KDE e.v.
(ev.kde.org) gaat, voor zover ik weet handelen die ook allerlei dingen af die
niet direct met het product zelf te maken hebben, maar wel moeten gebeuren.
Alleen moeten leden daar benoemd worden (zie site) i.p.v. dat ze
lidmaatschapsgeld betalen.

> Ik vind dat het moet worden gezien als een taak voor het nieuwe
> bestuur: zorg dat mensen beter weten wat je doet, betekent. Waarom is
> het belangrijk dat de OSMF er is?
> Ik hoop veel (meer!) van ze te horen komend jaar.

Ligt eraan wat het doel van het clubje is. Als ze alleen op de achtergrond
ondersteunend aanwezig willen zijn, is het eigenlijk niet eens zo erg dat je
niet zoveel van ze hoord. Het is natuurlijk wel belangrijk dat ze steun van
de community hebben, en ja, daarvoor is het wel prettig als de community weet
wat ze doen :-) Dus ook hier ben ik het wel mee eens.

--
Freek