In your letter dated Wed, 17 Sep 2008 20:52:23 +0200 you wrote:
> [...]
>onderweg, maar als je vaak zoveel mogelijk details te onthouden dan
>wordt dat 'soort' geheugen steeds beter. Ik maak ook vaak waypoints aan
>op mijn gps om aan te geven waar een fietspad or 60km zone o.i.d.
>precies begint. Om fietsend voor elk wiswasje een notitieblok of camera
>tevoorschijn te toveren vind ik teveel moeite: stoppen, spul pakken,
>schrijven/foto maken, opbergen, starten. Nee, ik heb dat geprobeerd en
>geconcludeerd dat ik dat niet wil. Dus zit ik vaak liggend op mijn stuur
>waypoints in te voeren op mijn gps en probeer zoveel mogelijk te onthouden.

Op een tocht van 150km
http://stereo.hq.phicoh.net/biking/maps/2008-09-14.shtml
vond ik de volgende intervallen die verdacht zijn:
0.6-1.2
4.3-5.1
6.1-7.0
7.5-7.8
9.2-9.6
20.1-20.5
59.7-61.8
77.4-79.0
130.9-131.1

Daar kan ik tijdens het fietsen niets mee. Behalve dan als ik de hele route
nog een keer zou fietsen met POI markers in mijn GPS. Laat er wel even
bij vermelden dat ik geen mapping GPS heb.

Ik kan wel cross-checken met google:
http://stereo.hq.phicoh.net/biking/maps/2008-09-14.g.shtml
maar dat doe ik liever niet.

>Jou 'kras' laag bestaat al (wordt ontwikkeld) en heet OpenStreetBugs.
>
>Het combineren van lagen is iets dat door OpenLayers gedaan wordt,
>daarbij hoeven niet alle gegevens van alle lagen uit dezelfde database
>te komen. Dus als er een OpenStreetMap-Pro project komt dan kan dat
>prima op een aparte server.

Misschien moet ik daar eens mee aan de slag.