Hallo Gert-Jan,

Het zelf maken van kaarten is redelijk wat werk. Je moet namelijk ook
nog zelf de stylesheet maken en tiles renderen voor het in OpenLayers te
gebruiken is. Wat voor jouw waarschijnlijk wel interessant is, is dat ik
al een kaart heb gemaakt die ik zelf bij het zeilen gebruik. Deze kaart
is nog niet af, maar er staat al wat leuks op:
http://squall.student.utwente.nl/betonning/waterkaart.html. Mocht je
zelf nog leuke ideeën hebben voor een waterkaart, dan ben ik daar wel
benieuwd naar.

Groeten,
Steven