Stefan de Konink wrote:

> Het lijkt me wenselijk dat een cycle way die naast een weg loopt niet in
> de zelfde weg is opgenomen. Analoog aan als een weg uit twee banen met
> een midden berm bestaat je hem als twee 'one ways' tekent.

Bedoel je dat je die dan apart moet taggen?
Dat zou betekenen dat je naast zo'n beetje elke provinciale weg een fietspad
moet gaan tekenen. Daar teken ;) ik toch niet voor.

M.i. is een fietspad dat langs een weg loopt onderdeel van de weg, behalve als
het een duidelijk andere loop heeft.
Bijvoorbeeld het fietspad ten noorden van de Metamorfosenalle wat afbuigt naar
de Oegsgeeststraat hier:
<http://www.openstreetmap.org/?lat=51.955&lon=5.853&zoom=18&layers=B000FTF>
Het fietspad ten zuiden is dan een discussiepunt. Ten oosten zou ik hem apart
leggen (vooral vanwege de onderdoorgang bij het kruispunt), ten westen
(richting
Marasingel) zou ik hem weer verwijderen.

(stukje weg heb ik daar getagd, het fietspad lag er al)

Maarten