Op Sat, 27 Dec 2008 15:30:16 +0100, schreef Lambertus:

> Als eerste: Iets meer dan een jaar geleden is deze discussie ook al eens
> aan bod geweest  en ik voorop stellen dat je niet verplicht bent om iets
> apart te mappen of het juiste op een makkelijkere manier te doen.

Inmiddels, dankzij deze discussie, mijn mening iets bijgesteld. Idd is
het mischien beter om bij losliggende fietspaden deze los in te tekenen.
Voornamelijk bij de provinciale wegen.

> [...]
> dat we in de praktijk gescheiden rijbanen (zowel voor auto als fiets)
> apart intekenen. Het lijkt me dat je dit voor snelwegen geen probleem
> vindt, voor parallelwegen ook niet waarschijnlijk. Waarom voor
> fietspaden dan wel? Ik heb zelfs voorbeelden gezien in Duitsland waar
> alle voetpaden langs de wegen in kaart zijn gebracht. Meer mapping kan
> dus juist meer en beter informatie opleveren! Het feit dat de fietspaden
> (nog) niet goed aan de wegen zijn gekoppeld mag je naar mijn mening niet
> gebruiken om het concept van mappen van fietspaden langs wegen af te

Echter, als je met voetpaden troittoirs bedoelt ben ik het absoluut weer
niet mee eens. Dan moeten we straks rijbanen met fietssugestiestrook
appart mappen. Dus eigenlijk ook elke rijbaan op een meerbaans weg appart
mappen.

> Dus als je zelf geen fietspaden apart wilt mappen: prima, mijn motto is
> altijd je moet/mag alleen doen waar je plezier in hebt. Maar veroordeel
> niet de mensen die dat wel doen. En verwijder al helemaal niet die
> fietspaden, dan krijg je een edit war.

Nee nee, deleten was niet het plan ;)

lat=52.11522&lon=4.90777&zoom=17&layers=B000FTF

lat=52.081477&lon=4.868685&zoom=18&layers=B000FTF