On Sunday 25 January 2009, Michiel Zandbelt wrote:
> Een landelijke fietsroute worden aangeven door middel van een relatie
> <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relations> en een tag, de tag is
> er om het makkelijk te maken een relatie weer te herstellen door
> middel van de JOSM search en/of osmxapi.Het taggen van de way is niet
> noodzakelijk, en eigenlijk overbodig.
>
> Een way <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Way> krijgt de volgende
> referentie-tag:
>
> Tags  Description
>
> ncn_ref <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:ncn_ref>=8
>
> Deze weg hoort bij LF8.

Bij mijn weten is dat gewoon nog een overblijfsel van de oude manier van
het taggen van routes (toen de relaties nog niet bestonden, of juist
nog zo nieuw waren dat sommigen het niet helemaal vertrouwden of de
editors het nog niet aankonden).

Je kan het taggen van de wegen met ncn_ref=* nu echt wel als deprecated
aanzien hoor, en 't is beter het uitsluitend met relaties te doen.

Ben