Ben Laenen wrote:

> Gaat dat werkelijk de vraagstelling zijn? Waarom kan het niet iets
> neutraler als:
>
> "Ben je akkoord met de licentiewijziging? Ja/Nee/Geen mening"

Exacte quote die ik binnen kreeg:

* if OSMF members agree then license is going to show up on the web page
with something "click here to accept/click here not to accept" and then
if you click no you get a message telling you "are you sure... your data
might have to be deleted..."

> [...]
> te zien hoe er gereageerd wordt door de community.
>
> Pas later als het resultaat bekend is en blijkt dat de *overgrote*
> meerderheid de wijziging ziet zitten (en met overgroot bedoel ik dus 80
> of 90%, of je riskeert erg veel data te verliezen), dán pas moet er
> gesproken worden over het effectief wijzigen van de licentie van ieders
> ingegeven data, waarbij dan een "nee" zou betekenen dat het misschien
> naar een database gaat onder CC-BY-SA die (tijdelijk) een onderdak
> biedt aan die data, waarbij OSM zelf de data die niet onder de nieuwe
> licentie staat verwijdert in de hoofddatabase.

Ik ben tegen referenda die niet worden georganiseerd door een
onafhankelijke partij.

> Afijn, dat is toch mijn gedacht van een iets betere en vriendelijkere
> procedure...

Lijkt me ook, maar transparantie is sowieso een issue.

Stefan