On Monday 13 April 2009, Lennard wrote:
> Bedoel je www.openwandelkaart.nl ?

Inderdaad

> Ja, dat is zeker wel mogelijk. Ik ben op het moment bezig met
> www.openfietskaart.nl, en daarna komen de wandelroutes aan de beurt.
>
> Welke kleuren passen het beste bij welk netwerk? Dezelfde indeling
> als bij de fietsroutes (n=rood/r=blauw/l=groen), of wellicht iets
> anders? Is er een overwegende kleurstelling op de actuele
> route-aanduidingen?

Tja, dat zal ook wel wat van de Nederlandse routes afhangen. In Belgiƫ
zijn de nwn routes allemaal wit-rood of geel-rood. De rwn (de
knooppuntennetwerken) is hier donkerrood, maar in Nederland zijn de
kleuren groen en geel. En lwn is zoals bij fietsroutes een allegaartje
aan kleuren en alle kleuren komen voor.

't Is dan ook best om een "colour" tag te lezen (je kan je voorlopig wel
beperken tot de basiskleuren als "green", "yellow", "blue" enzovoort en
als je de kleur niet herkent de standaard weergeven)

Voorbeelden van hoe ik het zelf render:

http://wiki.openstreetmap.org/images/7/75/Belgium-walkingnetwork-scheldeland.png
dunste lijnen zijn lwn, donkerrode zijn rwn en de wit-rode en geel-rode
zijn nwn

http://wiki.openstreetmap.org/images/a/ad/Belgium-walkingroutes-boechout-vremde.png
(adblocker misschien afzetten want er zit "/ad/" in die link)
dit toont dat het een stuk leesbaarder is als de lwn routes in de juiste
kleur worden gerenderd dan alles in dezelfde kleur.
Let ook op bijvoorbeeld de stippellijntjes voor de verkorte routes (die
hebben de tag "state=alternate" in hun relatie)

Ben