On Monday 18 May 2009 09:19:37 Geert Schuring wrote:

> Ja dat viel me al op in die link die je stuurde. Een implicitie
> snelheidsbeperking bestaat echter mijns inziens niet. Voor buitenlanders
> zijn die regels namelijk niet bekend, en OSM is behoorlijk
> grensoverschrijdend.

Dat hoeven alle buitenlanders ook niet te weten, dat kunnen ze opzoeken.
Nogmaals daar hebben we in OSM het volgende voor:
<http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relation:boundary>
<http://wiki.openstreetmap.org/wiki/OSM_tags_for_routing/Maxspeed#Implicit_maxspeeds_in_a_computer_readable_format>

Ik heb overigens niet zelf verzonnen dat de maxspeed voor woonerven impliciet
is. Dat is gewoon zo gedocumenteerd in de wiki:
<http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Living_street>

--
m.v.g.,
Cartinus