++ 26/05/09 10:07 +0200 - Floris Looijesteijn:
>Je hebt natuurlijk een punt, aan diverse dingen wordt wel gewerkt. Maar
>waar precies aan gewerkt zou dan een andere vraag zijn...

Juist. Wat ik zie als relatieve buitenstaander is dat er allerlij mensen
bezig zijn met allerlij mooie oplossingen en mogelijkheden. Een soort
free wheelen. Dat is mooi, erg mooi, maar het zorgt er in mijn ogen voor
dat dit project niet zo goed en waardevol is als het ook zou kunnen
zijn.

Wat er daar denk ik voor nodig is, is een antwoord op de vraag wat
gebruikers (aan de frontend) eigenlijk willen. Wat maakt het dat iemand
OSM zou gebruiken in plaats van iets anders? Of, wat heeft OSM wat
anderen niet hebben? Hoe ontsluit je die informatie op zo'n manier dat
het een meerwaarde voor een gebruiker heeft.

Dat is een ander insteek dan wat er nu gebeurt, denk ik. Nu lijkt het
vaak "Wow! Moet je zien! Dit kan ik er ook mee!" - zonder dat daar dan
iets verder mee gedaan wordt.

>Maar ik zou zeggen: Kom eens lekker 'brainstormen' op de OSM
>gebruikersdag
>a.s. zaterdag.

Graag. Alleen ben ik aanstaande zaterdag niet in Nederland. Een volgende
keer denk ik graag mee.

--
Rejo Zenger . <r...@zenger.nl> . 0x75FC50F3 . <https://rejo.zenger.nl>
GPG encrypted e-mail prefered.