@Niels, mooi. Als je hier ook een taalversie selectie in kan bouwen, dan kun
je bijvoorbeeld ook de friese wikipedia kiezen :)
Ik weet niet of jullie deze ook kennen:
http://www.wikimapia.org/#lat=53.306389&lon=5.785556&spnx=0.1&spny=0.1&m=h

2009/6/3 Martijn van Exel <mve...@gmail.com>

> Niels,
> Te gek. Simpel en heel doeltreffend.
> Kan ook vanuit wikipedia worden gebruikt om visueel te maken welke
> artikelen nog geen / geen goede georeference hebben. Deze kunnen ze
> vervolgens via de OSM API uit de OSM database trekken - of een verdere
> integratie OSM-Wikipedia wat betreft georefereren van artikelen - dit
> soort applicaties stimuleert het denken daarover enorm lijkt me! Heel
> goed.

Op de wikipedia zelf is iets dergelijks al enige tijd beschikbaar, zie
bijvoorbeeld http://fy.wikipedia.org/wiki/Hallum klik op de wereldbol
rechtsboven en zoom in.
Dit heb ik anderhalf jaar geleden gekopiëerd van de duitse wikipedia waar
dit werd gebruikt. Alleen de gebruikte beschikbare kaart is erg lelijk en
het zoomniveau waarop wordt gestart is verkeerd (dat laatste zal wel komen
omdat ik dat niet goed heb uitgezocht). Ik heb wel het idee dat dit duitse
initiatief op de wikipedia niet erg veel wordt gebruikt.

Ik lees wel vaker over initiatieven om wikipedia/openstreetmap te
combineren. Er is echter op wikipedia ook een aantal mensen die vinden dat
wikipedia en openstreetmap niet te verenigen zijn vanwege conflicten met de
licenties (GFDL en CC). Strikt genomen zullen ze hier vanwege de verschillen
in randvoorwaarden over dupliceren/aanpassen ook wel gelijk hebben maar dit
heeft mij ervan weerhouden om überhaupt op basis van OSM kaartjes voor
wikipedia te gaan maken. (Zou natuurlijk ook beter zijn als dit geïntegreerd
kon worden op basis van de aktuele kaart ipv steeds snapshots te maken en
die om de zoveel tijd te gaan updaten.)
Ik had de hoop dat wikipedia van GFDL naar CC zou overgaan, maar ik zie hier
jammergenoeg niet zoveel vooruitgang.