> Echt heel mooi. Ik heb uiteraard geprobeerd of wat je doet te hacken is
> :D, ik zie dat je een eigen api/wikiNear functie gebruikt, is die
> gekoppeld aan de wikiNear van FireEagle? Of heb je een tool in wikipedia
> die je hier voor gebruikt?

Dit heeft niets met FireEagle te maken.

Ik maak gebruik van een database van Wikipedia zelf:
http://de.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:WikiProjekt_Georeferenzierung/Wikipedia-World/en

De API is een simpel stukje code dat eigenlijk niets meer doet dan een query
op de database te laten draaien. Ik geef het resultaat dan terug in GeoJSON
formaat.

> Ik wil je graag helpen met het openlayers gedeelte. Laat maar weten!

Het probleem waar ik tegen aangelopen ben is het draggen-en-droppen van een
feature. Er is wel een functie daarvoor, maar die werkt alleen voor
features die uit vectoren bestaan, niet voor een feature met een marker.

Het idee is als volgt:
1)  Klik op een marker, een popup verschijnt met een knop 'Wijzig positie'.
2)  Klik op de knop en de marker krijgt een ander uiterlijk als indicatie
dat deze gewijzigd kan worden
3)  Je kunt nu de marker verplaatsen4)  Klik nog een keer op de marker voor
de popup, nu met de knop 'Bewaar positie'.
5)  Na het klikken op de knop wordt de positie in het wikipedia artikel
aangepast.

Alleen punt 3 is een probleem.

Niels