Hoi allen,

Op zaterdag heeft ons hackgroepje van een ontwikkelaar (ik) en een
handje vol designers de tweede prijs gewonnen bij Hackdeoverheid. Met
dank aan Richard voor de tip!

Dit resulteerde in het project OpenKVK. We zijn op IRC alvast begonnen
met het zogenaamde scrapen van de KVK website, zodat deze ook
beschikbaar is na twaalf uur 's avonds.

Daar is de status nu van dat er een heleboel bedrijfjes zijn opgehaald,
dat er dus ook een heleboel postcode -> adres mappings zijn. En dat ik
zo eens een overzichtje ga maken welke nummers we nog hebben gemist.

Voor de mensen die meededen:

- Plaatsnamen uit twee woorden moeten overnieuw :(
Joris kwam er achter dat het een beetje vaag werkte. Nieuwe versie van
dump.sh is beschikbaar.

- Morgen gewoon verder gaan waar je gebleven bent. Dan kijken we wel
even wat een goede strategie is om de rest van de data op te halen.

Morgen (hoop ik) dat openkvk.nl het doet; en dat de zoek functie voor de
browser werkt zoals het moet. De API zullen we via een
?plaats=Bla&Bedrijf=Bla beschikbaar stellen. Danwel direct via de
DBSlayer link die we ook voor XAPI gebruiken.

Stefan