2009/6/30 Stefan de Konink <ste...@konink.de>:

> De Elphel neemt compasrichting ook gewoon mee :) En er is zeker wel een
> exif tag voor. 'Direction of Image'.

Yep, alleen voor direction (yaw), maar vziw niet voor de andere
dimensies van de kompasrichting (roll en pitch, zie
http://en.wikipedia.org/wiki/Flight_dynamics voor degenen die onbekend
zijn met de terminologie). Hoewel minder relevant voor sommige
doeleinden zijn deze wel noodzakelijk als je de hoek van de
gedetecteerde borden op de foto's zou willen terugvertalen naar bij
welke straat ze horen.

> [kan ook wel naar talk-nl]
>
> Stefan

martijn van exel