Milo (en anderen),

Mijn opmerkingen zijn bedoeld als positieve kritiek, ik zeg het maar
even bij. Je stelt (en dat is heel erg belanrijk) een uitgangspunt op,
maar omdat dat als basis dient luistert de definitie ook erg nauw.

++ 05/07/09 21:54 +0200 - Milo van der Linden:
>Deze "leek met skills op het gebied van iets overbrengen" leggen we dan
>de vraag voor: "Maak van OpenStreetMap.nl een website die ook aan
>vrouwen en kinderen kan vertellen wat openstreetmap is met als doel ze
>enthousiast te krijgen om mee te doen"

Je stelt hier geen vraag, maar je geeft een opdracht.

Ook lijkt me de basis van die opdracht niet goed. De basis moet niet
zijn "maak [...] een website [...] die [...] kan vertellen wat OSM is",
maar de basis zou iets moeten zijn als "maak een herkenbare, heldere en
gebruiksvriendelijke website die het mensen in staat stelt om de data in
de OSM database voor belangrijke doeleinden toe te passen".

De uitleg van van wat OSM precies is, is slechts een klein (en misschien
zelfs slechts een "secundair" doel). Het mensen enthousiast krijgen is
iets dat vanzelf gebeurt op het moment dat we de op juiste manier iets
toevoegen aan hetgeen dat er nu al is.

Tenslotte, mogelijk niet zo letterlijk bedoeld, maar belangrijk genoeg
om te noemen: "[...] die ook aan vrouwen en kinderen [...]" is een
denigrerende qualificatie en IMHO bovendien volstrekt incorrect als
duiding van de doelgroep voor de interface waar we het over hebben.

--
Rejo Zenger . <r...@zenger.nl> . 0x21DBEFD4 . <https://rejo.zenger.nl>
GPG encrypted e-mail prefered.